ΌΤΑΝ Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ!
Σάλος έχει προκληθεί στην κοινωνία της Θράκης για τα ''στημένα'' επεισόδια στην κηδεία του αείμνηστου Μουφτή Κομοτηνής, Μέτσο Τζεμαλή. Ένας άνθρωπος διεθνώς αναγνωρισμένος για την δράση του για τα δικαιώματα των ανθρώπων, τη μάστιγα των ναρκωτικών, υπέρ της ισότητας των γυναικών και πολλές άλλες μελέτες που έχουν δημοσιευθεί και μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες.
Ο Μέτσο Τζεμαλή, όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο κείμενο μας, έχαιρε της εκτιμήσεως όλου του μουσουλμανικού κόσμου για την θεολογική του κατάρτιση και του σεβασμού της τοπικής κοινωνίας, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην αρμονική συμβίωση των σύνοικων στοιχείων όλης της Θράκης.
Πάντοτε διατήρησε χαμηλούς τόνους και άριστες σχέσεις με την τοπική κοινωνία, ενώ αγωνίστηκε να μεταλαμπαδεύσει σε όλους τους πολίτες της Θράκης, μουσουλμάνους και χριστιανούς, ότι δεν υπάρχουν θρησκείες του μίσους, του πολέμου και της μιζέριας.
Στην κηδεία του έδωσε το παρών η Πολιτεία με εκπροσώπους, ανάμεσα στους οποίους ο βουλευτής Ροδόπης κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης, ο Μητροπολίτης Κομοτηνής Παντελεήμων, το Υπουργείο Εξωτερικών και για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μπαντίκος Κωνσταντίνος, ενώ στεφάνια κατέθεσαν η Υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Καλαντζής Γεώργιος και ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Πολιτικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Τέγος Συμεών.
Δυστυχώς, η κηδεία ενός τέτοιου ανθρώπου στιγματίστηκε από πρωτόγνωρα και ''στημένα'' επεισόδια ενός θιάσου που απεστάλη εκεί μόνο γι' αυτόν τον σκοπό. Ο εντολέας τους που κάποτε ήταν ένας ιερός άνθρωπος και κάποια στιγμή μπορούσε να βαδίσει στα χνάρια του μακαρίτη Μέτσο Τζεμαλή, τα τελευταία χρόνια έχει χάσει κάθε επαφή με την μουσουλμανική θρησκεία και δεν αντιπροσωπεύει πλέον τις επιταγές του Ιερού Κορανίου.
Αυτοαποκαλείται ''ηγέτης'' και ''ρυθμιστής'' όλων των πολιτικών εξελίξεων της περιοχής, πλην των θρησκευτικών. Αυτοεκλέγεται ''μουφτής'' με ανάταση χεριών στα τεμένη που δεν προβλέπεται από καμία νομοθεσία, όπου ο αριθμός των ψήφων δεν είναι ποτέ ξεκάθαρος και ''διορίζει'' τον εκλογικό του αντίπαλο ως βοηθό του την επομένη των δήθεν εκλογών.
Διορίζει επίσης, ιμάμηδες και ιεροκήρυκες που υπό κανονικές συνθήκες, τα άτομα αυτά θα ήταν κάλλιστα ρακοσυλλέκτες και δεν θα είχαν καμία αποδοχή από την τοπική κοινωνία, ενώ με τις πλάτες και την τρομοκρατία του ''ηγέτη'' αυτού έχουν ένα αξιοπρεπέστατο ''μαύρο'' εισόδημα δίχως να εργάζονται.
Θα πρέπει να αναφέρουμε επίσης, από συζητήσεις και ομολογίες του στενού του κύκλου, ο ''φωστήρας'' αυτός της περιοχής μας διαχειρίζεται εν λευκώ και όλα τα κονδύλια που καταφθάνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα από την γειτονική μας χώρα, χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Αν κάποιος δεν του αρέσει ή κάποια στιγμή του αντιμιλήσει και διαφωνήσει μαζί του, αμέσως του προσάπτει την κατηγορία του οπαδού του Γκιουλέν και τον απολύει με συνοπτικές διαδικασίες.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι αρκετοί απ' αυτούς, ακόμα και ο αυτοαποκαλούμενος ''ηγέτης'' τους, έμμεσα, υπήρξαν οπαδοί του Γκιουλέν όταν ήταν σπουδαστές στα θρησκευτικά σχολεία που χρηματοδοτούνταν απ' αυτόν. Γι' αυτό και κατά την εποχή του δήθεν πραξικοπήματος στην γειτονική χώρα τους δόθηκε η οδηγία να κάψουν οτιδήποτε έχουν στην κατοχή τους που έχει σχέση με τον Γκιουλέν.
Όπως και έπραξαν, πολλές αυλές σπιτιών, την εποχή εκείνη έγιναν παρανάλωμα του πυρός κατά τις νυχτερινές ώρες, δημιουργώντας εντυπώσεις που δεν εξηγήθηκαν ποτέ. Έκαψαν τελικά όλα τους τα βιβλία που διδάχθηκαν και όλους τους τίτλους αποφοίτησης τους με αποτέλεσμα να μην έχουν κάποιον τίτλο σπουδών στην κατοχή τους σήμερα και να φαίνονται ανεκπαίδευτοι.
Προχωράμε λοιπόν με τα γεγονότα που εξελίχθηκαν κατά την κηδεία του μακαρίτη Μέτσο Τζεμαλή που λίγο πριν ξεκινήσει η τελετή, εμφανίστηκε ο θίασος του ''ηγέτη'' αυτού, ο οποίος απαίτησε να διαβάσει την προσευχή ένας απ' αυτούς και όχι ο Τοποτηρητής Κομοτηνής, επειδή δεν τον αναγνωρίζουν, όπως δεν αναγνώριζαν και τον μακαρίτη επί τριάντα χρόνια που διετέλεσε Μουφτής Κομοτηνής και τον θυμήθηκαν μετά θάνατον.
Φωνάζοντας και σπρώχνοντας όποιον άλλον ήθελε να πλησιάσει τον χώρο της κηδείας, θέλησαν να επιβάλλουν την εντολή που τους είχε δοθεί από τον παραπάνω ''κύριο'', όταν τελικά επενέβη η κόρη του μακαρίτη, εκφράζοντας την επιθυμία του που ήταν να τον διαβάσει ένας πραγματικός ιμάμης που δεν είχε σχέση με θεατρινισμούς και σκοτεινά συμφέροντα.
Έτσι κι έγινε, τα πνεύματα ηρέμησαν κάπως και επικράτησε αυτή η λύση για να τελεστεί επιτέλους η κηδεία. Μετά το πέρας της τελετής, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Μπαντίκος ανέγνωσε το συλλυπητήριο μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, ανακοινώνοντας ότι η κηδεία θα γίνει δημοσία δαπάνη προς τιμήν του θανόντα για να επέμβει και πάλι ο απεσταλμένος θίασος του ''ηγέτη'', ο οποίος χωρίς ίχνος σεβασμού προς τον εκλιπόντα άρχισε να φωνάζει και να επιτίθεται στον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων, λέγοντας μάλιστα ''γιατί μαζεύτηκαν εδώ όλοι οι ρουφιάνοι'' εννοώντας τους ανθρώπους που εργάζονται στις κρατικές υπηρεσίες των Μουφτειών και των Βακουφικών Επιτροπών, αποκαλώντας τους ''προδότες'' επειδή κάνουν νόμιμα και σωστά τη δουλειά τους.
Αν αυτοί είναι οι προδότες, τότε όλος αυτός ο θεατρικός θίασος μαζί με τον ''ηγέτη'' τους τι μπορεί να είναι που καθημερινά καταπατούν τον όρκο που δώσανε στο Ιερό Κοράνι για να υπηρετούν την πατρίδα με κάθε τρόπο κατά την στρατιωτική τους θητεία; Ούτε τον ίδιο τους τον όρκο δεν αναγνωρίζουν πλέον;
Φυσικά ο καθένας καταλαβαίνει και πράττει ότι του επιτρέπει η αντίληψη και η νοημοσύνη του. Τα γεγονότα συνεχίστηκαν όταν ένας εκ του θιάσου πετάχτηκε και άρπαξε το μικρόφωνο από τα χέρια ενός πραγματικού ιμάμη που εκείνη την ώρα διάβαζε, φωνάζοντας κάποια πράγματα ''Θιβετιανής'' προέλευσης, λόγω αδυναμίας σωστής χρήσης της τουρκικής και αναλφαβητισμού. Μια πολύ προσβλητική χειρονομία ακόμη, για μια κηδεία.
Με λίγα λόγια δεν σεβάστηκαν τίποτα απολύτως, δεν τους το επέτρεπε η νοημοσύνη τους λογικά και προσπάθησαν να μετατρέψουν μια κηδεία ανθρώπου σε πολιτική αρένα. Άτομα που δεν είχαν μιλήσει ποτέ τους στον μακαρίτη, ενδιαφέρθηκαν να πρωτοστατήσουν μόνο στην κηδεία του, μόνο και μόνο επειδή ήταν ''από το χωριό τους'' όπως είπανε.
Άρα προκύπτει ακόμη ένα κρίσιμο ερώτημα: Αν κάποιος είναι από το χωριό τους, παύει να είναι ''προδότης'' όταν πεθάνει και δεν έχει σημασία αν εργαζόταν για την Πολιτεία όσο ήταν εν ζωή; Σίγουρα δεν υπάρχει απάντηση σ' αυτό το ερώτημα, επειδή όπως προαναφέραμε έχουμε να κάνουμε με άτομα περιορισμένης ευθύνης και δεν πιστεύουμε να υπάρχει κάποιος ικανός ή κάποιου επιπέδου στον θίασο αυτόν, ώστε να μπορεί να μας εξηγήσει.
Τέλος, είμαστε επίσης σίγουροι, επειδή πολλά ακούγονται το τελευταίο διάστημα, ότι πολλοί απ' αυτούς έχουν πλέον μετανιώσει που μπλέξανε σ' αυτόν τον φαύλο κύκλο, χωρίς να σκεφτούν ποτέ τις συνέπειες που τους περιμένουν στην πορεία της ζωής τους.
Δυστυχώς, κανείς πλέον, δεν μπορεί να κάνει τίποτα γι' αυτούς, πέσανε στην ίδια τους την παγίδα που κάποιοι τους εγγυήθηκαν ότι θα πετύχει και τώρα δεν υπάρχει επιστροφή. Τα λόγια και οι πράξεις χωρίς τη σκέψη των συνεπειών τους οδηγούν σε ανεπανόρθωτα σφάλματα. Χρησιμοποιώντας ως φίλτρο την θρησκεία, προσαρμόζοντας την όπως αυτοί θέλουν, προσπαθούν με ξεπερασμένα τεχνάσματα, χωρίς κάποιο αποτέλεσμα φυσικά, να παρασύρουν και να εξαναγκάσουν τους πιστούς της Θράκης να κοιτάνε, αλλά να μην βλέπουν την πραγματικότητα.
Συνεπώς, το μέλλον και η σταδιοδρομία του θιάσου αυτού προβλέπονται πολύ ζοφερά. Εμείς, ως κάτοικοι της ορεινής περιοχής και επίσημος φορέας που προωθεί τις απόψεις εκατοντάδων πολιτών, δεν μπορούμε παρά μόνο, απλά να τους λυπόμαστε εκ βάθους καρδίας!